Over ons

Dit koor uit Scheveningen, opgericht in 2008, is spontaan samen gekomen door het projectkoor tijdens de SingAlong bij Vlaggetjesdag in 2007. Doordat de deelnemers van het projectkoor zo hartverwarmend en enthousiast waren, heeft de groep besloten om samen door te gaan met zingen, repeteren, lol maken en optreden. Samen vormden zij YMCA Popkoor Scheveningen. Inmiddels bestaat het koor uit zo'n 45 enthousiaste leden en wordt er op allerlei locaties opgetreden, zoals verschillende korenfestivals, Paradiso, het Paard, de jaarlijkse SingAlong/Vlaggetjesdag, particuliere feesten en verzorgingshuizen.

Jaarlijks werken we aan nieuwe nummers om ons repertoire zo breed en gevarieerd mogelijk te houden. Ons repertoire bestaat voornamelijk uit populaire Engels- en Nederlandstalige nummers.

Het YMCA Popkoor Scheveningen deelt samen 1 grote passie, namelijk zingen. Daarom organiseren wij sinds 2015 ons eigen korenfestival genaamd 'Zingen aan Zee', voorheen bekend als 'Terug naar de Kust'. Dit korenfestival is uitgegroeid tot het grootste korenfestival van Den Haag. Ieder jaar zijn vrijwilligers van ons koor druk bezig om het festival te organiseren. Inmiddels werken we aan de 7e editie [helaas is het vanwege de pandemie een paar gaat afgelast]. Wij staan te trappelen om jullie weer te zien zingen, ontmoeten en feesten. Kijk voor meer informatie over ons korenfestival op www.zingenaanzee.org

Merel van Geest, dirigent YMCA Popkoor Scheveningen

Merel van Geest | dirigent

Merel van Geest [1984] is een sopraan die sinds 2009 twee masters haalde aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Haar repertoire kenmerkt zich door grote diversiteit. Merel is een all-round zangeres die zowel klassiek als musical, maar ook pop met veel liefde aan haar publiek brengt. Zij is benoemd tot Haags toptalent, waardoor ze de kans kreeg om een eigen en eigentijdse producties met topsolisten te realiseren. Door haar affiniteit met theater en musical heeft ze nu brede ervaring opgebouwd in koordirectie.

Ron Aviv | pianist

Ron Aviv [1996] heeft zijn opleiding vanaf 2017 gedaan bij Jerusalem Academy of Music and Dance. Vanaf 2020 Tel-Aviv University classical plan. Vanaf 2023 studeert Ron voor zijn master op het Koninklijk Conservatorium Den Haag. Hij geeft privélessen piano en sinds 2024 is hij ook vast.

Julia Maaru | percussionist

Julia werkt vaak mee met musical producties, zo heeft zij o.a. meegedaan in de Lion King en Tina Turner. Zij is geboren in Duitsland, momenteel woont zij op Scheveningen. Als popkoor zijn wij blij om zo'n vakvrouw in huis te hebben.

Joost Smit | violist

Joost Smit, geboren te Delft in maart 1971. Op 6 jarige leeftijd ging hij naar de muziekschool aldaar. In mei 1997 afgestudeerd aan het oude Rotterdams conservatorium bij viooldocent, Andras Czifra. Daarna in diverse ensembles gespeeld en les gegeven in regio Zuid-Holland en aan huis.